onsdag 8 februari 2012

Bokföring med hjälp av katt

Idag skulle min människa komma ifatt med sin bokföring. Hon laddade med kaffe och satte på P1 för att ha lite att lyssna på under tiden. Hon suckade tungt och började med att lägga en massa papper i olika högar på bordet och på ett par stolar. Det så konstigt ut.

 Helt fantasilöst och hur skulle hon se papperna som hon lagt på stolarna? Och vad värre var - en stor hög låg på den stolen JAG brukar ligga på när vi jobbar i köket. Vilken fräckhet!! Ingen hänsyn alls, phhuui
Jag fattade ju snabbt att här behövdes hjälp. Jag ställde mig på diskbänken och gjorde ett graciöst hopp ner på stolen. DET gjorde susen! Vilken landning och vilket gliiiid...Ett hopp som i Gothenburg Cat Show skulle fått högsta poäng!


Tur att hon har mig! Nu syns ju allt mycket bättre!!! OCH min stol är åter min.

PS Här syns den löjliga pudelns matskålar. Som tur han så har han gått hem för idag! DS

8 kommentarer:

  1. Jojo, säkert är det precis så där i kissens ögon :)
    Löjliga pudel tycker hon säkert också ;-D Charmigt!

    SvaraRadera
  2. He he, precis sådär är det ju med en katt i hemmet :-). Hoppas att det löste sig med bokföringen till sist.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja de där tvåbeningarna behöver allt lite hjälp ibland. Här får jag jobba hårt på att hålla rent på köksbordet. Förra veckan hade jag ned alla inbjudningskorten som matten hade spritt ut över hela bordet. "På tork" sa hon, men det såg förfärligt stökigt ut och de passade mycket bättre på golvet. En stämpel hade hon lagt där också, men den gömde jag så att hon ska lära sig en läxa. Därefter har det varit rätt rent på bordet... tills hussen ställde dit en bukett tulpaner. Jag har gjort mitt bästa för att äta upp dem idag.
    Morsan är lite lugnare. Men ligger något på hennes stol, då gör hon precis som du!
    /Chatter

    SvaraRadera
  4. Klart att en mysig kisse måste ha en tass med till assistans! *spinner*TassKram Wikki

    SvaraRadera
  5. hugan: Ja, precis så är det! Kroppsspråket är väldigt tydligt!

    SvaraRadera
  6. finaNina:
    Nja, med bokföringen gick det si och så. Var tvungen att packa ihop allt och springa på nätverksmingel!

    SvaraRadera
  7. Chatter:
    Tulpaner är inte så goda tycker jag.Men i brist på annat... Tips: om tvåbeningarna drar hem små krokusar och pärlhyacinter, så smaka på dem. Jamarns goda!

    Queen Shiva

    SvaraRadera
  8. Wikki:
    Jag håller verkligen med. Det var ju pappar på MIN stol!!

    SvaraRadera