onsdag 31 juli 2013

Loppis och Tradera


Jag har haft en blå Ikeakasse stående länge i klädkammaren. Den innehöll en hel del kläder och skor som jag rensat ut och tänkte lägga ut på auktioner på Tradera.
Det har jag gjort förr flera gånger förut med gott resultat, men det är mycket jobb med det. först ska man fotogradera objektet, redigera bilden och sedan lägga in både bild och objektsbeskrivning i en annons, bevaka auktionen och när auktionen är slut, driva in betalning, paketera objektet och skicka iväg det. Mycket jobb för ibland inte så mycket pengar.
Kassen har stått i klädkammaren väldigt länge och jag har inte haft lust att kasta bort innehållet eller ge bort det till loppisen. Det var kläder i fint skick som jag kunde få en slant för, tänkte jag.
Men orken att ta itu med allt arbete för att få ut en annons på Tradera ville inte infinna sig och det har gjort att den bara blivit stående.
Igår fick mannen nog och ställde mig mot väggen om vad jag egentligen tänkt med allt.
Egentligen tyckte jag att det skulle vara skönt att bara bli av med den, men pengar är ändå pengar och då kom han med ett förslag.
-Hur mycket tror du att du kan få för allt?
-Tja, sa jag, kanske 400:- i bästa fall, men då räknar jag inte med skorna från Gudrun Sjödén.
-OK, jag går iväg med det till loppisen och så sponsrar jag nåt projekt eller inköp du ska göra med 400:-.
Sagt och gjort!
Men skorna från Gudrun Sjödén finns nu på Tradera på auktion! Och det finns redan bud! Båda paren är märkta med stl 40, men är snarare 39-39,5 (om nu någon undrar)


länk till auktionen

Länk till auktionen


2 kommentarer:

  1. Skulle mycket väl kunna tänka mig de blå. Men tyvärr är det fel storlek. Jag drar bara 38.

    Vi håller på att plocka ihop till bakluckeloppisen. Det är mycket roligare än att lägga ut det på Tradera. Och det som inte blir sålt tänker vi lämna på vanliga loppisen.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att försäljningen ska gå bra!

    SvaraRadera