onsdag 11 juni 2014

Har ugglan blivit en lärka?

Vaknar 7.30 idag, som så många andra mornar numera. Väckarklockan brukar vara ställd på nio, men den har inte ringt på länge nu. Jag vaknar till och med tidigare än maken på helgerna. Det är inte för att jag inte kan sova. Nej då, jag sover hela nätterna nu i ett svep, somnar fortare och känner mig ganska utvilad när jag vaknar. Och jag känner mig mycket piggare än på länge. Det hela är jättekonstigt!
Men jag har fått en förklaring som skulle kunna stämma in på mig; LCHF!
Socker och stärkelse är, vet man numera, inflammationsdrivande och med inflammationer i kroppen blir man trött och seg.
När jag nu äter minimalt med kolhydrater så har tydligen inflammationerna gett sig av. Jag ställde frågan om det kan stämma till de andra "Olydiga diabetikerna" i Fb-gruppen och fick svaret:

Ja,  "Mindre inflammation i kroppen, man mår bättre och när man mår bra, så behöver man sova mindre."

Jag ropar: Halleluja, inte för att missionera utan för att jag är så glad att det funkar!


Sommartårta á la Lchf     bildkälla

2 kommentarer:

  1. Det är nog dags att testa detta, hur det nu ska gå till .... Du gör det bra, Ann!

    SvaraRadera
  2. Tack, det är inte så svårt som jag trodde!

    SvaraRadera