måndag 1 september 2014

Nu är det inte långt kvar!

Dagen idag har kretsat lite runt Henrik och hans flytt till London. På onsdag åker han och det är mycket att göra innan dess.
Han har i alla fall fått klart med CSN så att han kan betala studieavgiften till universitetet i London. Ev. har han snart någonstans att bo också. Väl i London har han bokat in några rum att titta på.
Idag hjälpte jag honom att flytta ut det sista från ateljén och nu är det tomt efter honom.
Värre blir det väl på onsdag.
Innan flytten var jag ute på min lilla runda. Med nya skorna och AC/DC i öronen så går det som en dans. Med flytten, som genomfördes till fots, blev dagens runda ca 6 km.
Mmmm, minsann, veckan börjar bra.

8 kommentarer:

  1. Med ac/dc i öronen blir man ett lejon ;-)
    Kram från caja

    SvaraRadera
  2. Caelium Corner:
    Jag blev "Thunderstruck"!

    SvaraRadera
  3. Så spännande för er alla!!
    Hälsa honom och önska lycka till!

    SvaraRadera
  4. Elisabet:
    Det ska jag verkligen! Ja, det blir spännande för oss också. Men nu ska det bli lite renovering i lilla rummet och tanken är att det ska bli "arbetsrum".

    SvaraRadera
  5. Hvor spændende for ham :) Og langt væk når man savner !
    Det er så flot du går de lange ture. Jeg holder også af at gå lange ture og løber også- men i skoven og uden musik, har lige som brug for at høre stilheden.

    SvaraRadera
  6. Spännande när barnen börjar sina egna liv på lite avstånd! Hoppas att han kommer att trivas.

    Jag lyssnar ibland på Sommar när jag är ute går, sommartid alltså, men annars vill jag ha det tyst. Så tyst som det går med ständig tinnitus... Men när jag vilar på soffan har jag i stort sett alltid svag musik på.

    SvaraRadera
  7. Miri:
    Det känns tomt, men det blir trevligt att åka till London och hälsa på!
    I stan finns det inte så många naturljud och min runda är inte så stilla.

    SvaraRadera
  8. Bloggblad:
    Jag övade mig lite när han var iväg längre perioder i Thailand och Tyskland, men det är ju lite skillnad på att ha honom i huset. Dock har jag två kvar i stan och det är härligt!
    Tinnitus är ett otyg och jag dämpar min med musik på min runda och då slipper jag också trafikbuller.
    Rock hjälper mig att hålla tempot uppe - och humöret.

    SvaraRadera