söndag 9 oktober 2016

Tidningssöndag

Idag har jag inte gjort många knop, eller det kanske jag har. Det beror på hur man ser det. Numera har vi TRE tidningar på helgerna och det är minst sagt ett arbete att plöja igenom dem.
Jag är en notorisk tidningsläasare och läser nästan allt, så jag orkar bara med en i taget sen måste jag göra nåt annat.
Såg ett erbjudande om att ha SvD i 5 veckor och det kunde jag inte motstå. Jag älskar dagstidningar och om jag är borta så vill jag gärna läsa lokaltidningen, hur tunn den än är.

Under "vilopausen" sydde jag klart en svart murarskjorta, som någon beställt och den blev riktigt bra - för att inte säga STORARTAD!

Herrskjorta XL: Fattas bara knappar och upplägg
Det blir nog lite julklappsstickning också innan jag fortsätter med tidningshögen.
Vad gör ni idag?


5 kommentarer:

  1. Igår, alltså? Jag läste DN och hade gärna testat Svenska Dagbladet igen, jag tycker verkligen om den. Det gjorde jag för övrigt med GP också. Sen var det jobb för hela slanten, från två till åtta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag har aldrig haft SvD förut, men det är kul att testa olika tidningar. Jag gillar deras kultursidor och de har en helt annan vinkel på sina artiklar än t.ex. DN, av förståeliga skäl.

      Radera
  2. Vi har två dagstidningar. Lokala tidningen NSD och DN. Sistnämnda bara digitalt numera, eftersom vi började räkna på vad det egentligen kostade att ha den utburen. Det blev 7000 kr per år, med den nya höjningen som trätt i kraft nyligen.

    Det är märkligt - men jag börjar faktiskt vänja mig att läsa DN på min platta, eller till och med i mobilen. Det funkar. Och så sparar vi 5652 kronor att göra något annat kul för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har GP dagligen, DN på helgerna! Jag älskar papperstidningar och har väldigt svårt att vänja mig vid att läsa på skärmen. Jg vill ha prasslet och doften och har heller ingen platta. Men det är ett högt pris att betala!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera