söndag 27 november 2016

Massor av energi!

Igår var det konsert och avslutning på körens hösttermin. Det är 5-årsjubileum så repertoaren innehåller gamla godingar, som vi sjungit tidigare.
Att sjunga i kör är för mig blivit allt mer nödvändigt!
Det är roligt, ger massor av energi och är ett fantastiskt sätt att fokusera på annat än stress och annat i livet.
Att skapa något tillsammans med andra är en härlig känsla, som jag inte vill vara utan! Det må vara musik eller annat.
Tyvärr dröjer det ända till februari innan det börjar igen!

Jag bjuder på ett klipp från konserten igår där energin går rakt igenom skärmen.
Det är ett medley av Håkan Hellström-låtar, Håkan, som är Göteborgs stolthet och som "alla" älskar -utom jag och några till i kören.
På det här klippet sjunger vi hellre än bra, men roligt har vi! (Kolla in vår energiska körfröken, som dirigerar med nån slags texttolkning, både kören och bandet!)


2 kommentarer:

  1. Den kören hade pv älskat att vara med i, tror jag! Ser jag rätt ...? Är det en enda herre som sjunger ..,där längst till höger? Och precis som du säger Ann: energin går rakt igenom skärmen!

    SvaraRadera
  2. Pv är sååå välkommen, men det kanske är lite långt att åka varje tisdag!
    Det finns en 5-6 herrar, men annars är kvinnor för hela slanten!
    Här kan du få en energilåt till!

    https://www.youtube.com/watch?v=4uMQxu752w8

    SvaraRadera