onsdag 1 november 2017

Inte "sister Ratched"!

Idag var det dags att träffa den nya diabetessköterskan! Lite taggad var jag allt, för man vet ju inte om det blir clinch eller samförstånd! Förra veckan var jag och lämnade prover och nu var det dags för domen.
Jag har ju reverserat min diabetes 2 (dvs att den gått tillbaka till normala värden, som en icke-diabetiker har) och det enbart med kosten. Men sen i maj har det varit si och så med att äta ordentligt.
Med ordentligt menar jag då LCHF och inget annat.
Först var jag förkyld, på det bältros och som grädde på moset lite hälseneinflammation. Tack för det!

Kroppen var helt utslagen och den mentala statusen var väl inte heller på topp! Och inte kunde jag gå ut och gå heller - först för att jag såg så hemsk ut i ansiktet och var alldeles för trött av den dumma virusen, som härjade runt i kroppen.

Men efter 8 veckor med bältros och tre månaders rehab med hälsenan har jag äntligen kommit igång igen.  Går försiktigt längre och längre rundor och cyklar 10 km om dagen - framför TV:n!
Det är inte roligt, men jag gör det!

Det blev REKORD!!! Jag hade så bra värden (inkl. blodtrycket) som jag aldrig haft förut och det känns suveränt! Tack LCHF och Fb-gruppen "Olydiga diabetiker". Och UTAN mediciner!
Heja mig!

Hur det gick med dssk? Jodå bra! "Kör på som du har gjort hittills! Det funkar ju bra för dig!"
Såklart gör jag det!

bildkälla

4 kommentarer:

  1. Så härligt och så bra för dig!! Grattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag klappar mig själv på axeln!

      Radera
  2. Men så skönt! Och vad skulle hon annars säga med de resultaten?!

    SvaraRadera