måndag 18 december 2017

Så blev då...

...tröjan äntligen färdigstickad och nerpackad till Henrik i England. Det är nästan ett helt år sedan han fyllde år, men allt försenades av att han inte 1) kunde välja modell och inte 2) kunde bestämma sig för vilka färger han ville ha.
Han ville ha några "svenska" färger utan att se ut som en flagga och jag tyckte att det blev riktigt bra till slut! Botten är ljust stålgrå och mönsterfärgerna är svart, blått och gult. (Den grå färgen ser lite gulgrå ut på bilden, men det är en kall grå nyans.)
Mönstret heter "Riddari" och finns gratis att ladda ner HÄR om några fler får lust att sticka den.



Riddari



Ett par raggsockor blev det till flickvännen också. Hon älskar rosa och jag provade med att sticka skaftet randigt på längden för en gångs skull. Det blev fint tycker jag!



Det var inte helt lätt att packa ett Englandspaket - inte för stort och inte för tungt - och sedan hoppas att den kommer fram före jul.
Det lämnades in i fredags och igår kom det redan fram i England. Över förväntan snabbt! Nu hoppas jag bara att det ska hitta fram till London också!

4 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar julklapp; eller vilka julklappar. Så mycket glädje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är roligt att ge bort sådant som jag tillverkat själv! Man ger bort lite tankar samtidigt!

      Radera
  2. Instämmer med Elisabet.
    Toppenfint!

    SvaraRadera